Hotel Zum Stemplinger Hansl
0 nights
Rooms and Guests
1 room, 2 adults, 0 children
All Properties in Hauzenberg

Hotel Zum Stemplinger Hansl

Health Protected
Am Rathaus 6, Hauzenberg, 94051, Germany
Show on Map
With a stay at Stemplinger Hansl in Hauzenberg, you'll be within a 15-minute walk of Granitmuseum Hauzenberg and Hauzenberg Park. This hotel is 12.6 mi (20.3 km) from Danube River and 1 mi (1.7 km) from Goldsteig Trail.Show More
We Price Match
hotel overview picture
4.2/5Cleanliness: 4.2
All 10 Reviews
Amenities
SkiingHikingPrivate ParkingFreeRestaurantMeeting RoomChildren's PlaygroundWi-Fi in Public Areas
All Amenities
Surroundings
Train: Passau Hbf
(19.2km)
Landmarks: Granitzentrum Bayerischer Wald
(600m)
Landmarks: Steinwelten
(600m)
Map

Rooms

Guest Reviews

Trending Questions

Policies

Services & Amenities

Comfort Double Room
5

Comfort Double Room

1 Queen bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
TV
City View
In-room Wi-Fi
Room Details
Check Availability
Comfort Single Room
3

Comfort Single Room

1 Single bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
TV
City View
In-room Wi-Fi
Room Details
Check Availability
Deluxe Studio Suite
5

Deluxe Studio Suite

1 King bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
Telephone
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Deluxe Double Room
6

Deluxe Double Room

1 King bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
Telephone
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Junior Suite Studio
6

Junior Suite Studio

1 King bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
Telephone
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Standard Single Room
2

Standard Single Room

1 Single bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
TV
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Exclusive Studio Suite
6

Exclusive Studio Suite

1 King bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
Telephone
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Standard Double Room
6

Standard Double Room

1 King bed
Free Wi-Fi
Non-smoking
Private Bathroom
TV
In-room Wi-Fi
Towel
Room Details
Check Availability
Hide Room Types

Guest Reviews(10)

4.2/5
Verified Reviews
  • Cleanliness4.2
  • Amenities4.2
  • Location4.2
  • Service4.2

Book now and leave a review after your stay to earn up to 120 Trip Coins (approx. S$ 1.63). Trip Coins can be used to save instantly on room rates.

Graham
August 16, 2022
Don't be fooled by the photos on hotels .com the room we had 302 was over due a refurbished the bathroom towel rail broken the shower had no screen the bath was too narrow the tiles need replacing the room looked like it needed painting and furniture replaced shame as the rest off the place ie restaurant bar food etc was first class
Kenneth
August 26, 2021
Hotel is old altho some modern but we had a poor room creaky floorboards people up and down all night. Poor altho food was good and breakfast ok so .......
Rainer
January 10, 2024
Wir sind glücklich, daß wir dieses feine wunderbare Hotel gefunden haben: gemütliche Zimmer, sehr bequeme Betten, wunderbares Personal, fantastisches Frühstück und Abendessen, Lage passt, wir kommen wieder!
Translate
Daniel
November 25, 2023
Der Check-in und Check-out waren schnell und unkompliziert. Zudem konnte ich das Zimmer schon vor der eigentlichen Check-in Zeit beziehen. Das Frühstücksbuffet und generell das Restaurant bieten sehr viel Auswahl und hat ein sehr schöne Atmosphäre. Das einzige kleine Manko bei meinem Zimmer war, das es ein wenig hellhörig in Richtung Gang war. Die Gehgeräusche anderer Gäste konnten hier etwas laut vernommen werden. Insgesamt aber eine schöne Unterkunft im Herzen von Hauzenberg.
Translate
Rainer
November 5, 2023
Wir waren leider nur eine Nacht in diesem wunderbaren Hotel. Das Abendessen und auch das Frühstücksbuffet waren einfach nur hervorragend! Sehr nette und zuvorkommendes Personal. Das Zimmer war deutlich größer als sonst in dieser Klasse üblich. Sehr gerne kommen wir wieder.
Translate
christophe
July 23, 2023
Nous avons dormis dans la partie ancienne de l'hôtel. La chambre est grande, propre, au charme désuet. Les parties communes, qui ont été rénovées, sont belles, de très bon goût, chaleureuse. L'hôtel est placé au centre du village, au calme, dans un cadre de vallées alpines magnifique
Translate
Brigitte
August 28, 2023
Bel établissement meublé avec très bon goût. Super petit déjeuner
Translate
Guest User
January 31, 2023
Ein einladendes Lokal, modern mit rationellen Holzelementen. Hier fühlt der Gast sich sofort wohl. Eine sehr freundliche Bedienung, kompetent und schnell. Die Portionen sind sehr üppig, stilvoll angerichtet und mega lecker.
Translate
Guest User
January 31, 2023
Uns wurde das Hotel im Rahmen einer Hochzeit zur Übernachtung empfohlen. Wir buchten die Granit Juniorsuite, um mit unserem 1,5-jährigen Kleinkind etwas mehr Bewegungsfreiheit zu haben. Wir haben uns gezielt für ein ländlicheres, familiengeführtes Hotel entschieden, freuten uns auf zwei erholsame Nächte. Nach dem Check-In fiel uns direkt auf, dass es im Zimmer 103 sehr warm war und um die 30 Grad hatte. Wir haben uns an der Rezeption nach einer Klimaanlage/Ventilator, zudem nach einer Möglichkeit eine Brotzeitdose und Trinken unseres Kindes kühl zu lagern, sowie nach einem alternativen Zimmer und Ohropax erkundigt - alle Punkte wurden lediglich verneint, nicht etwa nach einer Lösung gesucht. Wir warteten erst einmal den Abend mit kühlerer Luft ab und wollten das Zimmer dann Nachts richtig durchlüften. Von der kopfsteingepflasterten und doch sehr befahrenen Straße sowie von der Außengastronomie und Fußgängern drang bis tief in die Nacht ordentlich Lärm ins Zimmer, sodass wir die Fenster zum Schlafen nicht öffnen konnten. Mit Fenstern geschlossen war es jedoch unerträglich und wurde immer heißer im Zimmer. Mir persönlich als Erwachsener Mensch wäre das egal gewesen, Fenster auf, Ohropax rein und gut. Mit Kleinkind gestaltet sich die Situation schon etwas schwieriger, Schlafen war schlichtweg nicht möglich. Die Stimmung heizte sich sprichwörtlich auf, und das mit einem Eineinhalbjährigen Nachts um 23 Uhr ist weniger amüsant. Also nochmal runter zur Rezeption, den beiden neuen Kollegen erneut unser Anliegen geschildert und eindringlich um ein anderes Zimmer gebeten. Laut Auskunft war das Hotel komplett ausgebucht. Wir blieben beharrlich, notfalls müsste man uns ein anderes Hotel organisieren, und siehe da, auf einmal war für die Nacht dann doch ein Doppelzimmer mit Ausrichtung in den Innenhof für uns verfügbar. In dieses sind wir dann mit den nötigsten Sachen umgezogen und konnten immerhin ein paar Stunden ruhig schlafen (bis dann der Bäckerei-Betrieb nachts um 3 los ging und erneut im Innenhof laut gesprochen und gewerkelt wurde, aber das ist ein anderes Thema). Was mich aber am meisten verärgert hat, ist der unverschämte Umgang des Hotels mit unseren Anliegen. Insbesondere die Gespräche mit der Chefin liefen so fragwürdig ab, dass man sich schon wundert, ob Gastfreundschaft, Empathie und Fürsorge hier überhaupt bekannte Begriffe sind. Ich habe mich in keiner Minute mit meinen Anliegen ernst genommen gefühlt, man ließ mich nicht ausreden, hörte nicht zu und flüchtete sich in Vorwürfe und Ausreden. Ich habe mehrfach Anlauf genommen um klarzustellen, dass es mir auch darum geht, dass man so ein Zimmer nicht einer Familie mit Kindern zuweist und ich mir gewünscht hätte, darauf bereits beim E-Mail-Kontakt vor vier Monaten hingewiesen zu werden (Ausrichtung der Zimmer zur Straße, laut, Hitze). Von Aussagen der Chefin wie "ja mei, wird sind halt ein Stadthotel, da kann es mal lauter werden", über "Ja mei, vom Wetter können wir auch nix" bis hin zu "Sie
Translate

Property Policies

Check-in and Check-out Times
Check-in: 15:00–18:00
Check-out: 07:00–11:00

Front desk hours: [Mon-Sun]08:00–22:00

If you will arrive outside of check-in hours, contact the property in advance

Child Policies
Children of all ages are welcome at this property.

Cots and Extra Beds
Extra bed and crib policies may vary according to room type. Please refer to the room type details for more information.

Breakfast
TypeContinental
StyleBuffet
AgeFee
Adult
Contact hotel
Additional breakfast fees are not included in the total and need to be paid at the property.

Show More

Health Protected

Clean
  • 4.2/5
Cleaning & disinfecting
  • Rooms are disinfected between stays

Property Description

  • Number of Rooms: 20
With a stay at Stemplinger Hansl in Hauzenberg, you'll be within a 15-minute walk of Granitmuseum Hauzenberg and Hauzenberg Park. This hotel is 12.6 mi (20.3 km) from Danube River and 1 mi (1.7 km) from Goldsteig Trail.

Take in the views from a terrace and a garden and make use of amenities such as complimentary wireless internet access. This hotel also features an arcade/game room, ski storage, and barbecue grills.

Enjoy a meal at Stemplinger Hansl or snacks in the hotel's coffee shop/cafe. A complimentary buffet breakfast is served daily from 7:00 AM to 10:00 AM.

The front desk is staffed during limited hours. Free self parking is available onsite.

Make yourself at home in one of the 20 guestrooms. Complimentary wireless internet access is available to keep you connected. Bathrooms feature bathtubs or showers, complimentary toiletries, and hair dryers. Conveniences include phones and in-room massages, and housekeeping is provided daily.

Services & Amenities

Restaurant
Restaurant
Restaurant
No additional info available
Show More

Frequently Asked Questions

How much does it cost to stay at Hotel Zum Stemplinger Hansl?

Prices at Hotel Zum Stemplinger Hansl are subject to change according to dates, hotel policy, and other factors. To view prices, please search for the dates you wish to stay at the hotel.

What are the check-in and check-out times at Hotel Zum Stemplinger Hansl?

The check-in time is after 15:00 and the check-out time is before 11:00.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl provide airport transfer services?

No, the Hotel Zum Stemplinger Hansl doesn't provide airport transfer services.

What amenities and services does Hotel Zum Stemplinger Hansl have?

Hotel Zum Stemplinger Hansl has the following amenities and services: Skiing, Hiking, Parking.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl have a swimming pool?

No, Hotel Zum Stemplinger Hansl doesn't have a pool.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl have fitness amenities?

No, Hotel Zum Stemplinger Hansl doesn't have fitness amenities.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl provide Wi-Fi?

Please view the amenity list on the hotel page.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl have non-smoking rooms?

Please view the hotel listing for details.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl provide breakfast?

Yes, Hotel Zum Stemplinger Hansl provides breakfast.

Does Hotel Zum Stemplinger Hansl have a restaurant?

Yes, guests can eat at: Restaurant.

About This Property

Nearest Train StationPassau Hbf
Distance to Train Station19.21KM
Average Price FromSGD187
Hotel Star Rating3